Learning Finance with Games: An Empirical Study
2021
Résumé
This paper presents an empirical case study on applying game-based learning in an undergraduate finance course. The paper describes the experimental study context, protocol, and results. Using multivariate regression analysis, a significant game effect on student performance is observed for competitive strategy-based games.
Détails
Titre
Learning Finance with Games: An Empirical Study
Auteur(s)
Ingram, Sandy ; Islambouli, Rania ; Andrianantenaina, Miharisoa ; Weisskopf, Jean-Philippe ; Masset, Philippe ; Baudat, Nicole
Publié dans
2021 International Conference On Computational Science And Computational Intelligence (Csci 2021)
Pages
878-882
Présenté à
International Conference on Computational Science and Computational Intelligence (CSCI), Dec 15-17, 2021, Las Vegas, NV
Date
2021-01-01
Editeur
New York, IEEE
ISBN
978-1-6654-5841-2
Mots-clés (libres)
Autres identifiant(s)
Afficher la publication dans Web of Science
Laboratoires
SACS
Le document apparaît dans
Production scientifique et compétences > SB - Faculté des sciences de base > MATH - Institut de mathématiques > SACS - Systèmes distribués large échelle
Publications validées par des pairs
Papiers de conférence
Travail produit à l'EPFL
Publié
Publications validées par des pairs
Papiers de conférence
Travail produit à l'EPFL
Publié
Date de création de la notice
2022-08-29